COVID-19 prošlapal cestu robotům do restauračních služeb

27. Čvn 2021Aktuality

Když do světa vtrhla koronavirová krize, spolu s ní přišly na scénu také restrikce pro restaurační zařízení a pro mnoho podniků znamenal tento vpád pozastavení se nad jejich provozy a jakým způsobem upravit hygienu a dostupnost služeb, tak aby v podobné situaci mohly stále fungovat. Mnohé se tak shlédly v trendu automatizace a robotizace restauračních zařízení. Kupříkladu v Japonsku nebo Číně se setkáte s roboty v rámci restauračních zařízení už prakticky běžně. Díky nastalé pandemické situaci i jinak konzervativní Evropa začíná vnímat, že kooperace lidí s roboty je pro podobné situace takřka ideálním řešením. A tak se v některých zemích uvnitř restauračních podniků začali objevovat například robotičtí recepční, kteří při vstupu zároveň kontrolují teplotu vstupujícího zákazníka nebo robotičtí číšníci, kteří přivezou jídlo na podnosu k obsluhovanému stolu a minimalizuje se tak mezilidský kontakt. Také v rámci přípravy jídel se začíná objevovat snaha minimalizace styku člověka s potravinami, která má zároveň za cíl zvýšit produktivitu, aby se stihly uspokojit požadavky většího množství zákazníků. Zkrátka ze všech možných stran se hrnou nové přístupy, jak gastronomické provozy automatizovat a zvyšovat díky tomu hygienický standard a efektivitu. Roboti se tak ve značné míře začnou objevovat daleko častěji mezi lidmi. Co myslíte? Jsme na dobu robotů připravení?

Rozdáváme dětem radost

Projekt gastrobotů startoval s dětskou radostí, a tak pro nás je samozřejmostí tuhle radost šířit dál. Proto jsme rádi přijali výzvu točení zmrzliny a vytvořili zmrZlínobota, který točil dětem zmrzlinu na dětském filmovém festivalu ve Zlíně, kde jsme po dobu konání...

Vzniká CAFEROBOT v Moravské galerii v Brně

Moravská galerie chystá pro své návštěvníky lákadlo v podobě robota baristy. Robot návštěvníkům připraví espresso, cappuccino, horkou čokoládu, čaj a dokonce bude schopný do pěny nápojů vytisknout i libovolný obrázek. Objednávku si návštěvníci vytvoří u objednávkového...