Když do světa vtrhla koronavirová krize, spolu s ní přišly na scénu také restrikce pro restaurační zařízení a pro mnoho podniků znamenal tento vpád pozastavení se nad jejich provozy a jakým způsobem upravit hygienu a dostupnost služeb, tak aby v podobné situaci mohly stále fungovat. Mnohé se tak shlédly v trendu automatizace a robotizace restauračních zařízení. Kupříkladu v Japonsku nebo Číně se setkáte s roboty v rámci restauračních zařízení už prakticky běžně. Díky nastalé pandemické situaci i jinak konzervativní Evropa začíná vnímat, že kooperace lidí s roboty je pro podobné situace takřka ideálním řešením. A tak se v některých zemích uvnitř restauračních podniků začali objevovat například robotičtí recepční, kteří při vstupu zároveň kontrolují teplotu vstupujícího zákazníka nebo robotičtí číšníci, kteří přivezou jídlo na podnosu k obsluhovanému stolu a minimalizuje se tak mezilidský kontakt. Také v rámci přípravy jídel se začíná objevovat snaha minimalizace styku člověka s potravinami, která má zároveň za cíl zvýšit produktivitu, aby se stihly uspokojit požadavky většího množství zákazníků. Zkrátka ze všech možných stran se hrnou nové přístupy, jak gastronomické provozy automatizovat a zvyšovat díky tomu hygienický standard a efektivitu. Roboti se tak ve značné míře začnou objevovat daleko častěji mezi lidmi. Co myslíte? Jsme na dobu robotů připravení?